Home » COLLANE
  • Esaurito

    Mistica della materia

    Massimo Latte
    25,00
    Dettagli
    Massimo Latte
  • Miseno 1736-1852

    Achille Mauro
    20,66
  • Esaurito

    Minime capresi

    Dino Falconio
    15,50
    Dettagli
    Dino Falconio
  • Migration at sea

    KRSTEVSKA A.N. - GAVRILOVIKJB.T.
    Dettagli
    KRSTEVSKA A.N. - GAVRILOVIKJB.T.
  • Esaurito

    Mediterranei

    Pedro Cano
    15,00
    Dettagli
    Pedro Cano
  • Esaurito

    MED & Italian Energy Report – 3rd Annual Report

    SRM - Associazione Studi e Ricerche per il Mezzogiorno
    75,00
    In the framework of the undeferrable energy transition, all the possible evolutive trajectories of the Mediterranean energy system stem from the interaction of three triangles: a triangle of energy attributes (security, sustainability and equity) that should drive the configuration of the future energy systems; a geographical triangle, related to the three Mediterranean macro-zones (Northern, Eastern and Southern), with differences in terms of socio-economic and energy features; a commodity triangle, including electricity, hydrogen and gas, whose interplay will be central in implementing the decarbonisation. The investigation of the interrelationships among these triangles is crucial in understanding the multi-dimensional dynamics of the Mediterranean area – taking into account not only the sustainability perspective but also the social, economic, security and geopolitical issues – and to define strategic policies able to concretely achieve the energy transition and to improve the socio-economy development of the whole region. In this context, an important role could be played by green hydrogen, helpful for decarbonising the end-use sectors hard-to-abate and to support the decarbonisation of the other sectors. Hydrogen could represent an opportunity for the Mediterranean region, but it strictly requires a cooperative approach among countries. Focusing on the role of hydrogen, the 2021 edition of the MED & Italian Energy Report aims therefore at completing a triptych of studies: from natural gas (ENEMED 2019), which embodies the present energy dialogue based on fossil fuels, to electricity (ENEMED 2020), which represents the key commodity for a transition to a new renewables-based dialogue, to hydrogen (ENEMED 2021), which could support the decarbonisation of the final energy uses and, consequently, the achievement of the tight goals of climate neutrality.
    Dettagli
    SRM - Associazione Studi e Ricerche per il Mezzogiorno
  • Esaurito

    MED & Italian Energy Report – 1st Annual Report

    SRM - Associazione Studi e ricerche per il Mezzogiorno
    30,00
    Dettagli
    SRM - Associazione Studi e ricerche per il Mezzogiorno
  • Esaurito

    MED & Italian Energy Report – 1° Rapporto Annuale

    SRM - Associazione Studi e Ricerche per il Mezzogiorno
    30,00
    Dettagli
    SRM - Associazione Studi e Ricerche per il Mezzogiorno
  • Luoghi pubblici nel territorio

    Claudio Cajati , Carlos M. Aris, RaffaelePastore
    18,00
    Aggiungi al carrello Dettagli
    Claudio Cajati , Carlos M. Aris, RaffaelePastore
  • Luoghi del bonheur

    Paolo Amodio
    16,00
    Scegli Dettagli
    Paolo Amodio
  • LUIGI ALFREDO RICCIARDI

    AA. VV.
    0,00

    Un film o una fiction è il frutto di un lavoro corale, fatto di tante professionalità che si intrecciano e si interfacciano sul set. Bisogna immaginarlo come un grande formicaio, dove ogni “operaio” sa bene cosa fare e, nel compiere il proprio lavoro, inevitabilmente è di aiuto ad un altro. Quasi sempre è una macchina perfetta che, con non poche difficoltà, crea un sogno. 

    La fotografia di scena si inserisce come prodotto utile per la promozione del film, in genere arrivano prima le immagini fotografiche e poi quelle cinematografiche. Per questo è importante che le immagini prodotte siano rispettose del mood voluto dal regista e dal direttore della fotografia, pur mantenendo una visione artistica del tutto personale.

    L’occhio del fotografo di scena è un corpo estraneo al set, nel senso che, proprio per la sua peculiarità, ha la possibilità di osservare dall’esterno pur essendo parte integrante della troupe. Questo particolare punto di vista gli permette di realizzare dei racconti nel racconto cinematografico, di fatto è la “storia” del film.

    Anna Camerlingo

    Dettagli
    AA. VV.

Titolo

Torna in cima